loading...
sad
dsad بازدید : 3 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)

آیــــا پروژه عظیم و مرتفع آیرانا را می شناسید؟ امروز با خانم کریمی تماس بگیرید.09104543110

معرفی پروژه آیرانا و جایگاه آن در منطقه ۲۲

تعاونی مسکن امید همت اسکان در سال ۱۳۸۶ با انگیزه تأمین مسکن اعضاء ، در صحنه فعالیت‌های عمرانی و آبادانی کشور، فعالیت خود را آغاز نموده و به زودی اجرای پروژه تجاری ـ اداری آیرانا را در زمینی به مساحت ۷۲۰۰ مترمربع شروع خواهد نمود. این پروژه در منطقه ۲۲ شهرداری تهران در حاشیه شمالی دریاچة چیتگر و در موقعیتی کم ‌نظیر قرار دارد و با احداث دریاچه دارای دید بسیار زیبا و موقعیت تفریحی ـ توریستی منحصر به فردی شده است . این پروژه بدلیل نزدیکی به بزرگراه همت ، آزادگان ، حکیم ( درحال احداث ) و اتوبان تهران کرج ، از نظر راه دسترسی به مرکز تهران ، کرج و آزاد راه تهران شمال موقعیت عالی دارد. با وجود بلوار ۴۵ متری ( جنوب ) و بلوار ۳۵ متری ( شمال ) و خیابان ۲۰ متری( غرب ) و ۱۲ متری ( شرق ) دسترسی به ساختمان به راحتی ایجاد شده است . همچنین موقعیت ممتاز و بی نظیر پروژه در محور تجاری ـ اداری چهارباغ، نزدیکی به دریاچه چیتگر، از ویژگی‌های برجسته پروژه به شمار می‌رود، به طوری که بهره‌برداری از هر یک از طرح‌های مزبور (“دریاچه چیتگر”، “تجمیع برخی از اصناف تهران در محور چهارباغ و رونق اقتصادی آن”، “امتداد بزرگراه حکیم و آزادراه تهران شمال”، و برخی دیگر از پروژه‌های تجاری، تفریحی، مواصلاتی و …) می‌تواند تأثیر به سزایی در پروژه تجاری ـ اداری آیرانا بر جای گذارد. طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده دوره اجرای پروژه  ۵/۴ سال و انشاء ا… پروژه در سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید.

مشخصات اجرایی پروژه آیرانا:

پروژه در زمینی به مساحت تقریبی ۷۲۰۰ مترمربع ، ساختمان در ۳۰ طبقه مثبت با متراژ ناخالص حدود ۲۰۰ هزار متر مربع طراحی شده که کاربری های مختلط تجاری و اداری شامل : تجاری ، سینما و شهر بازی و گیم نت ، تالار و دفاتر اداری ورستورانهای مجلل در بالاترین تراز برج ( حدود ۱۵۰ متر بالای دریاچه ) در نظر گرفته شده است . معماری ویژه ، شاخص ، لطیف و در عین حال با ابهت به کار گرفته شده در نما و حجم آیرانا ، الهام گرفته از المانهای طبیعی و سازگار با محیط دریاچه و طبیعت اطراف آن میباشد که با نور پردازی جالب آن ، دو چهره ماندگار در شب و روز در ادغام بادریاچه ایجاد مینماید و به عنوان یک نماد منحصر به فرد شهری مطرح میباشد . در طبقات اداری ، تراسهایی با کاربری کافی شاپ و ارتفاع ۷ متر با دید همزمان به شمال (کوههای البرز ) و جنوب ( دریاچه و پارک چیتگر ) برای استراحت کارکنان بخش اداری برج و نیز برگزاری جلسات کاری و پذیرایی از میهمانان شرکتها و دفاتر اداری و تجاری پیش بینی شده است . با توجه به چهار بر بودن ساختمان دسترسی به بخش تجاری از جهات مختلف ایجاد شده است ، جداسازی ورودی های بخش های اداری و رستورانهای بالای برج و نیز تالار ها از بقیه مجموعه به خوبی انجام شده و ایستگاه تاکسی و اتوبوس در ضلع شمالی ساختمان در بلوار ۳۵ متری نقل و انتقال عمومی را تسهیل نموده است . تامین بیش از ۲۲۰۰ پارکینگ (نیمه مکانیزه ) در ساختمان ، نیاز کلیه مالکین و کارمندان بخش اداری و مراجعات رستورانها و تالارها را تامین نموده و بخشی نیز به مراجعین بخش تجاری اختصاص یافته است . بکار گیری سیستم های طراحی شده برای هوشمند سازی ساختمان ( تاسیسات و روشنایی ، آسانسورها ، سیستم های ایمنی ، اطلاع رسانی ، اعلام و اطفاء حریق و … )در سهولت مدیریت آتی مجموعه و آسایش مراجعین و مالکین و کاهش هزینه های نگهداری ساختمان بسیار موثر است . بکارگیری آخرین تکنولوژی های روز و گلچین بهترین تجهیزات از برندهای داخلی و خارجی و دقت در زیبایی و استحکام و هماهنگی در معماری داخلی ، مد نظر میباشد.

1

امکانات و پروژه های شهری مجاور پروژه:

محور چهارباغ: این محور با غلبة فضای سبز، به طول ۹ کیلومتر و عرض۳۰۰ تا ۴۰۰ متر (بدون مسیر ماشین رو ) به طوری که دسترسی ها در محور یاد شده از طریق ریل سبک صورت خواهد گرفت .

موقعیت پروژه آیرانا در ضلع شمالی دریاچه، شرایطی بی بدیل را برای آن فراهم آورده است، به طوری که هیچ رقیب یا پروژه مشابهی در پایین دست آن وجود نداشته و پروژه به راحتی از چشم‌انداز بی‌نظیر دریاچه بهره‌مند خواهد شد. عناصر درونی دریاچه شامل جزایر مصنوعی (جزایر تفریحی، جزایر حیات وحش، جزایر آموزشی ) و امکانات ساحلی  ( اسکله قایقرانی، پارک آبی، کلوپ ورزش های آبی، اسکله تفریحی، امکانات خدماتی- رفاهی و امکانات اقامتی ) در نظر گرفته شده است.

امتداد بزرگراه حکیم: امتداد این محور دسترسی در منطقه ۲۲ و عبور آن در ضلع جنوبی بزرگراه همت و در ضلع شمالی پارک چیتگر و آزاد راه تهران ـ کرج، که پس از اجرا تأثیر مثبت غیرقابل انکاری بر ارزش پروژه آیرانا خواهند داشت. پارگ چیتگر: این پارک با کاربری تفریحی ـ گردشگری از جمله امکانات موجود در ضلع جنوبی دریاچه چیتگر بوده و از نکات مثبت موقعیت جغرافیایی پروژه آیرانا تلقی می‌شود. آزاد راه تهران شمال: نزدیکی پروژه به آزادراه ( و بهره‌برداری آزاد راه احتمالا تا سال ۱۳۹۵) میتواند تاثیر مثبتی بر تعداد مراجعات به این مجتمع تجاری اداری داشته باشد . استادیوم: استادیوم آزادی و سایر طرح‌های تفریحی و گردشگری حاشیه دریاچة چیتگر و داخل پارک پروژه احداث ۳۰۰۰ هکتار مجموعه تفریحی ـ گردشگری در قسمت بالا دست و ضلع شمالی منطقه ۲۲، باغ موزه گیاهشناسی (باغ ملی ایران) ، پارک فناوری،پارک جنگلی لتمان ، مجموعه تفریحی اقامتی هزار و یک شهر، بازار گل و گیاه، باشگاه سوارکاری، شهرک آموزش ترافیک،  پناهگاه حیات وحش ،پارک تفریحی کودکان و نوجوانان،پروژه باغ گیاهان دارویی و درختچه های صنعتی، پروژه باغ توت، گردو و زیتون ،پیست اسکی و ویلای زمستانی ، تله کابین و محیط تفرجگاهی مسیر رودخانه ای ،پارک آبشار و تاسیسات کمپ توریسم، پروژه مناطق مناسب کوه پیمایی و ورزش های زمستانی، پروژه محیط های آموزشی و تحقیقاتی و… همگی از نقاط قوت موجود و در دست اجرای منطقه ۲۲ می‌باشند که در صورت اتمام و توسعه هر یک تاثیر مثبتی بر جایگاه ویژه و منحصر به فرد مجتمع تجاری اداری آیرانا خواهد داشت.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 29
  • بازدید سال : 37
  • بازدید کلی : 980